annieforsberg

Alla inlägg den 5 april 2011

Av annie forsberg - 5 april 2011 22:09

ridtravare, dessa ibland underskattade fina djur.

förstår inte hela ideén med att inte tycka om dom, de har allt!

  • de är alltid villiga att arbeta
  • de vill lära sig.
  • gör alltid sitt bästa
  • De har en vilja av stål, och ger inte upp.
  • De har 'oftast' jättebra temperament
  • De är roliga att arbeta med.
  • DE ÄR BÄST!

jag har själv enda sen min fina prins Simb Murphy "muppen" tog ett kliv in i mitt liv alltid älskat ridtravare, han har förändrat min syn på det hela.
för från början så var inte jag heller ett så stort fan av dom.

men efter att få arbetat med denna underbara häst ett tag så var jag fast.

Det är galet mycket jobb och man får verkligen slita för att få det riktigt bra,

(kan inte säga att min häst är riktigt bra men vi har endå hittat varandra på riktigt)
blod, svett och tårar är det som behövs, men man vet att "slutprodukten" blir som man vill.


När jag flyttade hit till Rättvik fann jag något i en av skolans hästar också.
Alex Quick, dena "fula ankunge" som nu börjat blivit riktigt fin.

är så glad att jag har honom, För jag vet att han kan komma någonstans.
bara man kämpar lite.


Har du en ridtravare, har du en vän för livet!

 

Älskade Alex Quick.


  Hopptalangen Risnäs Trixa.


 

och min bästabästa vän på denna jord.
Simb Murphy <3

'til death do us apart

Presentation


Annie heter jag,
en lite galen, pigg, glad och härlig tjej!
går i skola i Rättvik, naturbruk inriktning häst.
På loven och op helger håller jag på med min Älskade Häst som kallas för Muppen :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards